Nieuwe naam voor onze school

Sinds dit schooljaar is de KC-kruisboelijn en KC Westerbreedte

Bij elkaar gekomen, want de KC-kruisboelijn had te weinig kinderen

Op hun school. En ze vinden dus dat er een nieuwe schoolnaam

moest komen, want ze willen er een kindcentrum van maken en niet

twee apart in een gebouw zoals bij de Nour. De kinderen van 9 tot 10

jaar mochten een naam bedenken. De directeur en juf Laura gingen 2

namen uitzoeken. En dat is dus geworden … De Bosche Draak en …De

Moerasdraak! Het was wel een moeilijke keuze. Maar dan denken jullie

: Ja maar van waarvan deze namen dan? Nou goeie vraag, want, De

Bosche Draak komt van het prachtige standbeeld mooi midden in het

station. Hij schijnt mooi en zo prachtig in de glimmende zon.

En De Moerasdraak kwam van een oeroud verhaal van vroeger. Lang

geleden was Den Bosch een heel groot moeras. Dat was zodat de

vijanden niet binnen konden komen, wanneer er een ruzie was

en toen kwamen ze op het idee om de stad De Moerasdraak te noemen.

En dat was de reden, maar de kinderen van 9 tot 10 jaar mochten

stemmen op deze 2 namen. We weten alleen nog niet wat de uitslag is,

maar dat is vast niet erg. Nu ga ik weer wat meer vertellen over de KC-

kruisboelijn en KC westerbreedte. Vorig jaar hadden we ook een

andere directrice, Juf Marjan, maar nu hebben we directeur Olcay.

En sinds dit schooljaar hebben de groepen 6,7 en 8 3 groepen.

En de rest heeft 2 groepen en groep 1 heeft ook 3 groepen, maar we

gaan weer verder met de nieuwe schoolnaam. Binnenkort krijgen we de

uitslag te horen.Hou de site dus in de gaten!