Nieuwe naam voor onze school
Sinds dit schooljaar is de KC-kruisboelijn en KC Westerbreedte
Bij elkaar gekomen, want de KC-kruisboelijn had te weinig kinderen
Op hun school. En ze vinden dus dat er een nieuwe schoolnaam
moest komen, want ze willen er een kindcentrum van maken en niet
twee apart in een gebouw zoals bij de Nour. De kinderen van 9 tot 10
jaar mochten een naam bedenken. De directeur en juf Laura gingen 2
namen uitzoeken. En dat is dus geworden … De Bosche Draak en …De
Moerasdraak! Het was wel een moeilijke keuze. Maar dan denken jullie
: Ja maar van waarvan deze namen dan? Nou goeie vraag, want, De
Bosche Draak komt van het prachtige standbeeld mooi midden in het
station. Hij schijnt mooi en zo prachtig in de glimmende zon.
En De Moerasdraak kwam van een oeroud verhaal van vroeger. Lang
geleden was Den Bosch een heel groot moeras. Dat was zodat de
vijanden niet binnen konden komen, wanneer er een ruzie was
en toen kwamen ze op het idee om de stad De Moerasdraak te noemen.
En dat was de reden, maar de kinderen van 9 tot 10 jaar mochten
stemmen op deze 2 namen. We weten alleen nog niet wat de uitslag is,
maar dat is vast niet erg. Nu ga ik weer wat meer vertellen over de KC-
kruisboelijn en KC westerbreedte. Vorig jaar hadden we ook een
andere directrice, Juf Marjan, maar nu hebben we directeur Olcay.
En sinds dit schooljaar hebben de groepen 6,7 en 8 3 groepen.
En de rest heeft 2 groepen en groep 1 heeft ook 3 groepen, maar we
gaan weer verder met de nieuwe schoolnaam. Binnenkort krijgen we de
uitslag te horen.Hou de site dus in de gaten!

